Шкільне методичне об'єднання класних керівників
Керівник методичного об'єднання класних керівників
Рябовіл Ольга Олександрівна
практичний психолог, вчитель української мови та літератури
І І категорія, стаж роботи 8 років
Наукова тема методичного об'єднання класних керівників: «Виховання громадянина, патріота, інтелектуально розвинену особистість, духовно і морально зрілу, готову протистояти асоціальним впливам , вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ».
Методичні об’єднання класних керівників в загальноосвітніх навчальних закладах
Класний керівник повинен мати мудрість учителя, відповідальність старшого товариша, доброту матері, строгість батька.
Та повірте, і для учня в школі немає ближчої людини, ніж класний керівник. Кому ж ще можна розповісти про негаразди з предмета, про сварку з товаришем чи про щасливу подію в сім’ї?
Від класного керівника залежить ступінь сформованості дитячого колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей — великий дар і велика робота. Вміння захопити, повести, відкрити світ — неоціненний скарб справжнього педагога. Захоплення вчителя стає захопленням учнів. І хочемо ми того чи ні, але, оскільки діти зовні схожі на своїх батьків, риси характеру класного керівника переходять у характер вихованців.
Адже байдужість породжує байдужість. І лише вогонь породжує вогонь!
Головним завданням методичної роботи у школі є надання реальної, дієвої допомоги класним керівникам та вихователям у процесі розвитку їхньої майстерності як сплаву професійних знань, навичок і вмінь.
Методичне об'єднання класних керівників – структурний підрозділ внутрішньошкільної системи керування виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.
Шкільне методичне об'єднання класних керівників обов’язково повинно мати спільну проблему над вирішенням якої слід працювати всьому педагогічному колективу.
Методичне об’єднання: Об’єднує класних керівників школи навколо проблеми, Вчить використовувати нові сучасні форми і методи, Допомагає класним керівникам-початківцям, Планує роботу класу, школи, педагогічного колективу, Діагностує рівень досягнень, запити та інтереси дітей, труднощі педагогів у роботі, Коригує план виховної роботи, Узагальнює кращий досвід класних керівників Стимулює творчу активність.
Основні завдання шкільного методичного об'єднання класних керівників:
підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;
забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;
озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;
вивчення, узагальнення та використання кращого педагогічного досвіду роботи класних керівників;
координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів;
сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.
Функції шкільного методичного об'єднання класних керівників:
організує колективне планування і колективний аналіз життєдіяльності класних колективів;
координує виховну діяльність класних колективів та організує їхню взаємодію в педагогічному процесі;
планує і постійно коригує принципи виховання та соціалізації учнів;
організує вивчення та запровадження класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи;
обговорює соціально-педагогічні програми класних керівників і творчих груп педагогів, матеріалами узагальнення кращого досвіду роботи класних керівників, матеріалами атестації класних керівників;